تُرکیه یا تَزکیه؟!

ساخت وبلاگ
گاهی نمی‌توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می‌زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شود جهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن‌ترين و سنّتي‌ترين روش‌هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل‌هاي بعد، قصه‌ها و حكايات بوده است. قصه، ناب‌ترين و خالص‌ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروزمان مي‌برد. قصّه‌ها شادند، سرگرم كننده‌اند، نمايشي‌اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي‌كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره‌المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش‌برانگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی‌شناسیم. --------------------دائره‌المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 18 تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1402 ساعت: 12:19

سه شنبه بیست و چهارم بهمن ۱۴۰۲ - 15:30 - سیدعلی رضاشفیعی مطهر - #طنزسیاهنمایی. 708تورُّم بی‌سابقه در درازای زمان و پهنای زمین!گفت: قیمت یک پیکان در سال ۱۳۵۷ با قیمت دو پفک در سال ۱۴۰۲ برابر است! گفتم:مگر قیمت پیکان در آن سال چقدر بوده است؟گفت: در سال ۱۳۵۷ قیمت پیکان حدود ۳۳ هزار تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ قیمت پراید ۳۳۰ میلیون (صرف‌نظر از کیفیّت بالای پیکان). یعنی: ۱۰.۰۰۰ برابر! گفتم: شاید صنعت خودرو دچار تورُّم شده ،بقیّۀ کالاها را بگو ببینم.گفت: مسکن نیز همین گونه است. خانه‌ای که سال ۵۷ ، صد هزار تومان بوده الان همان شده ۱۰ میلیارد تومان! یعنی: ۱۰۰ هزار برابر! گفتم: موادِّ غذایی چطور؟ فکر نمی‌کنم آن‌ها زیاد فرقی کرده باشد.گفت : در سال ۵۷، هر کیلو گوشت به‌طور متوسّط ۲۳ تومان بوده، و الان در بهمن ۱۴۰۲ ، از حدِّاقل ۷۰۰.۰۰۰ تومان به بالا. یعنی ۳۰.۰۰۰ برابر! گفتم: علل و عوامل این تورُّم ویرانگر چیست؟گفت: یک عامل، بودجه‌ریزی برای نهادها و خرج از بیت‌المال برای ایدئولوژی و علّت دیگر چاپ پول بدون پشتوانه است،که این بلا را بر سر اقتصاد و معیشت و سفرۀ مردم ایران آورده است. گفتم: آیا این سطح از تورُّم در طول تاریخ ایران و عرض جغرافیای جهان سابقه دارد؟گفت : در طول تاریخ ایران بی‌سابقه و در دنیا کم‌نظیر است.گفتم: چرا مردم از مسئولان انتقاد نمی‌کنند؟ گفت: مردم از کدام تریبون صدایشان را به گوش مسئولان برسانند؟ رسانه‌های شنیداری و دیداری که در انحصار حکومت است. روزنامه‌ها هم محدودیّت‌هایی دارند،ولی گاهی مواردی را می‌نویسند که صدایشان در لابه‌لای جنجال‌های سیاسی گُم می‌شود! گفتم: مگر چقدر سروصدای سی تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 17 تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1402 ساعت: 12:19

پنجشنبه بیست و ششم بهمن ۱۴۰۲ - 17:47 - سیدعلی رضاشفیعی مطهر - #طنزسیاهنمایی. 709هر ایرانی در سال چقدر به صداوسیما می‌پردازد؟گفت: بودجه صداوسیما در سال آینده ۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده است. این یعنی سهم هر یک از ۸۵ میلیون نفر در تأمین مالی این سازمان ۲۸۲ هزار تومان است.گفتم: صداوسیما درآمد دیگری ندارد؟گفت: صداوسیما هزینۀ پخش تبلیغات را دوبرابر کرده؛ پیش از پخش مسابقات جام جهانی گران‌ترین تبلیغات شبکه سه سیما برای زمان پخش سریال ثانیه‌ای ۳۲۷ میلیون تومان بود، امّا برای مسابقات فوتبال در کم‌ترین حالت از ثانیه‌ای ۳۶۴ میلیون تومان شروع می‌شود به بالا! شبکۀ سه تنها درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی از پخش جام جهانی داشته است.گفتم: بنابراین درآمد صداوسیما از تبلیغات فوتبال نیز به ازای هر شهروند ایرانی بیش از 364 هزار تومان می‌شود!یعنی هر ایرانی بیش از 646 هزار تومان از سفرۀ خود برمی‌دارد و به صداوسیما می‌پردازد. گفت: بله،ولی باید پرسید هر ایرانی 646 ریال!! در رویکرد برنامه‌های صداوسیما اثرگذار هست؟ بچّه‌های ما وقتی برنامه‌های صداوسیمای ج.ا.ا را می‌بینند و با واقعیّت‌های اطراف خود می‌سنجند،دلشان می‌خواهد از این ایران واقعی به آن ایران خیالی صداوسیما مهاجرت کنند!! می‌گویند یکی از پربیننده‌ترین تلویزیون‌های ماهواره‌ای جایزه‌ای تعیین می‌کند برای کسی یا موسّسه‌ای که بیشترین نقش را در افزایش تعداد بینندگان آن شبکۀ تلویزیونی داشته است. گفتم: بسیار خوب،پس از بررسی‌ها و پژوهش‌های لازم سرانجام چه شخص یا موسّسه‌ای شایستۀ دریافت این جایزه شناخته شد؟ گفت: صداوسیمای خودمان !! گفتم: باز هم #سیاهنمای تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 15 تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1402 ساعت: 12:19

گاهی نمی‌توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می‌زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شود جهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن‌ترين و سنّتي‌ترين روش‌هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل‌هاي بعد، قصه‌ها و حكايات بوده است. قصه، ناب‌ترين و خالص‌ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروزمان مي‌برد. قصّه‌ها شادند، سرگرم كننده‌اند، نمايشي‌اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي‌كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره‌المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش‌برانگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی‌شناسیم. --------------------دائره‌المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 24 تاريخ : دوشنبه 2 بهمن 1402 ساعت: 14:20

گاهی نمی‌توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می‌زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شود جهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن‌ترين و سنّتي‌ترين روش‌هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل‌هاي بعد، قصه‌ها و حكايات بوده است. قصه، ناب‌ترين و خالص‌ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروزمان مي‌برد. قصّه‌ها شادند، سرگرم كننده‌اند، نمايشي‌اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي‌كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره‌المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش‌برانگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی‌شناسیم. --------------------دائره‌المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 23 تاريخ : دوشنبه 2 بهمن 1402 ساعت: 14:20

یکشنبه یکم بهمن ۱۴۰۲ - 5:35 - سیدعلی رضاشفیعی مطهر - سخن هفته:مشکل ما خدا نیست. مشکل ما انسان‌هایی است که خود را نمایندۀ خدا دانستند و با نام خدا هرکاری که خواستند کردند. (میلان کوندرا)داستانک:خواجه محمد مهتاب در شارع نیشابور جوانی قوی‌بنیان بدید که بر اسب نشسته و شمشیر به میان بسته و خنجر در گریبان نهاده و نیزه در دست بگرفته و سر در کله‌خود فرو برده است.گفت: ای جوان، این شمشیر و نیزه با خود به کجا می‌بری!؟ گفت: نشنیده‌ای که رومیان زیر بیرق صلیب، لشکر می‌آرایند و بر طبل جنگ می‌کویند!؟ به غزا با ایشان ‌روم. مهتاب گفت: اگر نروی چه شود؟ جوان گفت: کفر به نیشابور و سبزوار آید و ایمان از میان برود! مهتاب گفت: اگر کفر به نیشابور آید، چه شود؟ گفت: ستم بر تخت سلطنت بنشیند و انصاف از دل‌ها برود و دروغ بر راست غالب آید و اغنیا بر ضعیفان رحم نیاورند و فحشا روی نماید و سفرۀ خلق از نان تهی گردد و خدای روی از ما بگرداند. مهتاب گفت: ای جوان، حمایل از میان بگشا و به خانه اندر شو، که این کفر که تو می‌گویی، از نیشابور نرفته است که بازآید! (دکتر رضا بابایی)طنز هفته:ﺍﺯ ﺗﺸﯿﻊ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﺑﺮمی‌گشتیم تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 22 تاريخ : دوشنبه 2 بهمن 1402 ساعت: 14:20

گاهی نمی‌توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می‌زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شود جهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن‌ترين و سنّتي‌ترين روش‌هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل‌هاي بعد، قصه‌ها و حكايات بوده است. قصه، ناب‌ترين و خالص‌ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروزمان مي‌برد. قصّه‌ها شادند، سرگرم كننده‌اند، نمايشي‌اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي‌كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره‌المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش‌برانگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی‌شناسیم. --------------------دائره‌المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 25 تاريخ : يکشنبه 17 دی 1402 ساعت: 17:39

گاهی نمی‌توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می‌زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شود جهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن‌ترين و سنّتي‌ترين روش‌هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل‌هاي بعد، قصه‌ها و حكايات بوده است. قصه، ناب‌ترين و خالص‌ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروزمان مي‌برد. قصّه‌ها شادند، سرگرم كننده‌اند، نمايشي‌اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي‌كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره‌المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش‌برانگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی‌شناسیم. --------------------دائره‌المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 22 تاريخ : يکشنبه 17 دی 1402 ساعت: 17:39

دوشنبه چهارم دی ۱۴۰۲ - 17:26 - سیدعلی رضاشفیعی مطهر - #طنزسیاهنمایی. 690چرا هکرها به بنزین سه‌هزار تومانی حمله نکردند؟گفت: قضیّۀ اشکال فنّی در کارت‌های سوخت و پمپ بنزین‌ها چیست؟ گفتم: می‌گویند کار هکرهاست.گفت: اگر کار هکرها بود ،چرا به بنزین سه‌هزار تومانی حمله نکردند؟ چرا با ایجاد اختلال در سهمیه سوخت ۱۵۰۰ تومانی به مردم خسارت‌زدند و به سود دولت عمل کردند! آن هم بعد از آتش‌سوزی در پالایشگاه‌ها؟!!!گفتم:چه عرض کنم؟ گفت: می‌گویند شخصی با پسرش وارد مغازۀ میوه‌فروشی شدند. پسر شروع به خوردن میوه‌های لوکس کرد و پدر شروع به خریدن مایحتاج منزل. پسر در خوردن زیاده‌روی می‌کرد تا جایی که میوه‌فروش، عصبانی شد و اعتراض کرد که چرا میوه‌ها را می‌خوری؟ پدر رفت پیش میوه‌فروش و آهسته به او گفت: جناب، ناراحت نشو! پسر من دیوانه است، مزاحمش نشو! میوه‌فروش برآشفت و گفت: اگر دیوانه است ،چرا یک پیاز یا بادمجان نمی‌خورد؟ چرا همه‌اش موز و گلابی می‌خورد؟! گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟ شفیعی مطهر دانلود رایگان کتاب‌ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهرhttps://t.me/nedayemotahar تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 21 تاريخ : دوشنبه 11 دی 1402 ساعت: 16:01

جمعه هشتم دی ۱۴۰۲ - 20:6 - سیدعلی رضاشفیعی مطهر - #طنزسیاهنمایی 691یک موفّقیّت بزرگ 108 درصدی!!گفت: اخیراً یک دوره کلاس تدریس زبان خارجی داشتم. گفتم: نتیجۀ امتحانات کلاست خوب بود؟ گفت: عالی! 64 درصد نمرۀ بیست گرفتند و 34 درصد نمرۀ نوزده و 10 درصد نمرۀ پانزده گرفتند.گفتم: جمع این درصدهای تو شد 108 درصد! آیا اشتباه نمی‌کنی؟ گفت: تو حسادت می‌کنی که من بیش از 100 درصد قبولی داده‌ام؟! بگذار فرزندان این سرزمین رشد کنند! این قدر مردم را نومید نکن!گفتم: تو ریاضی بلد نیستی؟! گفت: تو بهتر ریاضی بلدی یا از مابهتران؟ یک بانوی استاد صدرنشین که به ایشان افتخار می‌کنیم،در گزارش نتایج یک برنامه جمع درصدهایی که اعلام کردند، 108 درصد بود !لابد درست فرموده‌اند! تو حالا کارت به جایی رسیده که از کار بزرگان هم اشکال می‌گیری؟ این حرف‌ها را می‌زنی که ما را متّهم به #سیاهنمایی می‌کنند! می‌گویند اعلی‌حضرت هردمبیل پادشاه شهر هرت یکی از سرداران خود را برای جنگ با دشمن به مرز اعزام کرده بود. پس بازگشت از او خواست گزارش پیروزی‌ها را به عرض برساند. سردار گفت: اعلی‌حضرتا! دشمن نابکار 30 هزار سرباز به جبهه آورده بود.ولی بنازم به رزمندگان سلحشور و چاکران جان‌نثار اعلی‌حضرت که در بدو رویارویی ما با دشمن نخستین سردار ما 10 هزار نفر از نیروی دشمن را به خاک‌وخون کشید! سردار دوم ما 15 هزار نفر از دشمنان را راهی دیار فانی ساخت! سردار سوم ما 20 هزار نفر را به هلاکت رساند! 25 هزار نفر نفر بعدی را هم چاکر جان‌نثار چنان قلع و قمع کردم که دیگر نتوانند چشم طمع به سرزمین پادشاهی اعلی‌حضرت بدوزند! اعلی‌حضرت هردمبیل همپنین سر تکا تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 23 تاريخ : دوشنبه 11 دی 1402 ساعت: 16:01

شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ - 14:52 - سیدعلی رضاشفیعی مطهر - #طنزسیاهنمایی687چه کشکی،چه پشمی؟! گفت: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات ایران در برنامه زندۀ افق در تلویزیون ایران که به اخبار جنگ در غزه می‌پردازد ،در انتقاد به فیلترینگ در ایران گفت: «کاربران ایرانی برای دفاع از فلسطین نیاز به حضور در پیام‌رسان‌های بین‌المللی و فیلترشکن دارند، وقتی می‌بینند کسی که در غزه در حال جنگ است، به راحتی ویدئوهایش را آپلود می‌کند و ما با این همه معضلات مواجهیم تا وصل شویم و از آن‌ها دفاع کنیم، فکر می‌کند ما مظلوم واقع شده‌ایم یا طرف مقابل؟»گفتم: بله، پیشتر نیز آقای آذری جهرمی، در واکنش به ادامۀ قطعی اینترنت و فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی در ایران گفته بود روش حکومت ایران در برخورد با فضای مجازی درست نیست و «قطعاً غلط است».گفت: آقای رئیسی نیز پیش از انتخابات وعدۀ رفع فیلترینگ می‌داد،ولی وقتی بر کرسی ریاست جمهوری نشست،لحن سخنش تغییر کرد.گفتم: مگر حالا چه می‌گویند؟ گفت: حالا به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان این که وعدۀ دولت در بحث اینترنت پابرجاست ،گفت :نظر دولت در مورد اینترنت عوض نشده است. اینترنت تبدیل به محیط زیست مردم شده است، این محیط باید محیطی آرامش بخش و تسهیلگر امور مردم باشد.وی در ادامه گفت: در بحث محدودیّت پلتفرم‌های خارجی، این سکّوها تبدیل به بستر ناامنی در کشور شد والّا این پلتفرم‌ها تا قبل از شروع اغتشاشات در دسترس همه بود. ما معتقدیم همان‌گونه که این پلتفرم‌ها در کشورهای اروپایی نسبت به اتّفاقات در این پلتفرم‌ها پاسخگوست، باید در کشور ما نیز پ تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 23 تاريخ : يکشنبه 3 دی 1402 ساعت: 14:27

سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۲ - 18:29 - سیدعلی رضاشفیعی مطهر - #طنزسیاهنمایی 688تبلور ارزش‌ها در گفتار یا رفتار؟!گفت: تو می‌دانی چرا این همه دستگاه‌ها و نهادهای تبلیغی مذهبی شامل ۳۷سازمان فرهنگی با میلیاردها تومان اعتبارات از جمله صداوسیما با برنامه‌هایی چون سمت خدا و همۀ تریبون‌های مساجد و مدارس و نمازهای جمعه شبانه‌روز دارند خوانش خاصّی از مذهب را تبلیغ می‌کنند، ولی نتیجۀ معکوس می‌گیرند؟ گفتم: اقناع مخاطب مهمّ است،نه شدّت تبلیغات! دلایل قوی باید و معنوی نه رگ‌های گردن به حجّت قوی گفت: بله! درست است.امام صادق (ع) فرمود: مردم را به غير از زبانتان دعوت به دين كنيد، تا سعى و كوشش و درستى و پرهيزگارى و خويشتن دارى را در رفتار شما مشاهده كنند. گفتم: مگر تو خلاف آن را دیده یا شنیده‌ای؟گفت: برای نمونه یک مورد را می‌گویم.مهدی اسماعیل‌تبار، روان‌شناس، در تاک‌شوی "ای کاش"گفت: گاهی آدم باید چَک بخورد تا بفهمد برنامه مذهبی "سمت خدا" نیست. این‌ها بازی است. ماه رمضان دعوت بودم به صداوسیما، بهترین ناهار ۱۲ماهِ سال را سرو کردند! گفتم: منظور تو این است که چون مردم تبلور نصایح مبلّغان را در رفتار و عمل آنان نمی‌بینند،این تبلیغات اثر خود را از دست می‌دهد؟ گفت: مردم در رفتار مبلّغان چیزهایی متفاوت با گفتار آنان می‌بینند؛ بنابراین از رفتار آنان تقلید می‌کنند،نه از گفتار ایشان!می‌گویند مكتب‌داري در مكتب، اَلِف را اَنِف تلفُّظ مي‌كرد و شاگردان نيز به تقليد او اَنِف مي‌گفتند! مكتب‌دار به خشم آمده با چوب به شاگردان مي‌زد و فرياد مي‌كرد: من مي‌گویم اَنِف، ولی شما نگویید اَنِف، شما بگویید اَنِف! گفتم: باز هم تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 21 تاريخ : يکشنبه 3 دی 1402 ساعت: 14:27

#طنزسیاهنمایی. 689مُهرِداغِ پیشانی رسید!!گفت: من این دفعه با یک پیشنهاد نان‌وآب‌دار آمده‌ام! گفتم:الهی خیر ببینی! زود بگو که سخت گرفتار طلبکاران هستیم. گفت: پیشنهاد می‌کنم به کشور دوست و برادر،چین سفارش مُهرهایی بدهیم که با زدن یک بار به پیشانی، داغ صدسال سجده را ثبت و ضبط کند!! گفتم: باز هم چیزی زده‌ای؟ یا سرت به جایی خورده؟! مگر چنین مُهری وجود دارد؟گفت: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فرموده:آقایی که اعدامش کردند و سه تا داغ مُهر داشت!! نمی‌دانم چه کار می‌کنند. من هر چقدر سرم را محکم به مُهر می‌زنم، نمی‌شود!ً آقایی که اعدامش کردند سابقه جبهه و سابقه پاسداری هم داشت. معاون وزیر دفاع هم بود. گفتم: با چه مُهری توانسته روی پیشانی‌اش داغ بگذارد؟ گفت: احتمالاً همین مُهر مورد نظر مرا قاچاقی از چین آورده. حالا ما بیاییم سفارش تولید انبوه بدهیم.مطمئن باش در فاصلۀ کوتاهی میلیاردر می‌شویم! گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟! شفیعی‌مطهر دانلود رایگان کتاب‌ها و دیگر آثار این قلم در کانال گزین‌گویه‌های مطهرhttps://t.me/nedayemotahar تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 21 تاريخ : يکشنبه 3 دی 1402 ساعت: 14:27

گاهی نمی توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شودجهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن ترين و سنتي ترين روش هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل هاي بعد، قصه ها و حكايات بوده است. قصه، ناب ترين و خالص ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروز مان مي برد. قصه ها شادند، سرگرم كننده اند، نمايشي اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش انگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی شناسیم. --------------------دائره المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 72 تاريخ : يکشنبه 20 فروردين 1402 ساعت: 15:44

گاهی نمی توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شودجهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن ترين و سنتي ترين روش هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل هاي بعد، قصه ها و حكايات بوده است. قصه، ناب ترين و خالص ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروز مان مي برد. قصه ها شادند، سرگرم كننده اند، نمايشي اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش انگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی شناسیم. --------------------دائره المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 80 تاريخ : يکشنبه 20 فروردين 1402 ساعت: 15:44

گاهی نمی توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شودجهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن ترين و سنتي ترين روش هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل هاي بعد، قصه ها و حكايات بوده است. قصه، ناب ترين و خالص ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروز مان مي برد. قصه ها شادند، سرگرم كننده اند، نمايشي اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش انگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی شناسیم. --------------------دائره المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 60 تاريخ : يکشنبه 20 فروردين 1402 ساعت: 15:44

گاهی نمی توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شودجهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن ترين و سنتي ترين روش هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل هاي بعد، قصه ها و حكايات بوده است. قصه، ناب ترين و خالص ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروز مان مي برد. قصه ها شادند، سرگرم كننده اند، نمايشي اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش انگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی شناسیم. --------------------دائره المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 68 تاريخ : شنبه 12 فروردين 1402 ساعت: 11:28

گاهی نمی توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شودجهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن ترين و سنتي ترين روش هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل هاي بعد، قصه ها و حكايات بوده است. قصه، ناب ترين و خالص ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروز مان مي برد. قصه ها شادند، سرگرم كننده اند، نمايشي اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش انگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی شناسیم. --------------------دائره المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 58 تاريخ : شنبه 12 فروردين 1402 ساعت: 11:28

گاهی نمی توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شودجهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن ترين و سنتي ترين روش هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل هاي بعد، قصه ها و حكايات بوده است. قصه، ناب ترين و خالص ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروز مان مي برد. قصه ها شادند، سرگرم كننده اند، نمايشي اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش انگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی شناسیم. --------------------دائره المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 64 تاريخ : شنبه 12 فروردين 1402 ساعت: 11:28

گاهی نمی توان به کتابی بیان نمود حرفی که یک حکایت کوتاه می زند       ×××××××××با جور و جمود و جهل باید جنگیدتاپاک شودجهان از این هرسه پلید یا ریشه هر سه را بباید خشکاند یا سرخ به خون خویش باید غلتید (ش.مطهر) «يكي از كهن ترين و سنتي ترين روش هاي انسان براي انتقال معرفت به نسل هاي بعد، قصه ها و حكايات بوده است. قصه، ناب ترين و خالص ترين بخش ادبيات است؛ چرا كه ما را به دوراني پيش از پيدايش تفاسير و تعابير امروز مان مي برد. قصه ها شادند، سرگرم كننده اند، نمايشي اند، اما فراتر از همه ، معرفت را به شكلي دلپذير منتقل مي كنند.»  (پائولو كوئيلو) ---------------------------                               (نقد دائره المعارف روشنگری):شفیعی مطهر شخصیت کمیاب و کیمیا و نادری است که تسلط ستایش انگیزی بر کلام دارد.ما هنوز کسی با این لیاقت قلمی در ایران نمی شناسیم. --------------------دائره المعارف روشنگری http://hadgarie.blogspot.com/2018/07/blog-post_52.html تُرکیه یا تَزکیه؟!...
ما را در سایت تُرکیه یا تَزکیه؟! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 30arg بازدید : 70 تاريخ : شنبه 5 فروردين 1402 ساعت: 17:15